Friday, December 24, 2010

~~hidup bebas tanpa masalah~~


seperti mana tajuk diatas, begitulah aku... nama aku mazlina. sume orang dah kenalkan.. dekat rumah dan sedare mare panggil aku " ina".. dekat sekolah mase form 1 until form 3, panggil nama penuh... baikkan kan kawan-kawan aku. tapi bile dapat kat tok pet habis jahanam ranap nama aku.. cuba teka diorang panggil apa.. baik cikgu atau pun student.. " maslina" yang diseru- seru mereka. terukkan lidah diorang.. eeee... dah beratus-ratus kali aku tegur... tapi dasar lidah keras... persetan kan ajer semua itu... masuk jer form 4.. nm " maz" dah diperkenalkan. mulanya aku suh orang panggil jer " mazlina", tapi diorang x nak.. panjang.. panjangkah???.. haish... aku sekolah kat sekolah asrama harian setahun jer.. masa form 5 aku masuk balik sekolah lama.. mak aku ambil balik dari sekolah sana.. sebab kimia aku dapat 0... dasyatkan... tapi alhamdullillah spm scor terbaik punya. okey cukup... bukan nak bukak cerita pasal ini. masuk ke matrik, dan seterusnya UMP...maka kekallah disitu nama " maz" yang dipuja-puja.. hehhh..perasan lak lu...






sampai sekarang aku x tahu ape maksud nama aku. dulu masa kecik-kecik aku ingtkan nama aku ada 1 jer dalam dunia. kolotkan pikiran aku. mana taknya. dalam sekolah x ader orang pun sama nama dengan aku. yang hampir-hampir 2 ada la sekerat dua. sapa-sapa yang pernah terlihat maksud nama aku.. tulun-tulunlah berkongsi di ruang ini. anakda dah 21 tahun menantikan pengertian di sebalik " mazlina". haaaaa....







dari dulu sampai sekarang, aku jenis manusia yang tidak boleh ada masalah. mak aku kata, perangai aku sama macam bapak aku... heeee...... anak bapak... kalau ader masalah, aku x lalu makan.. asyik memikirkan masalah tersebut selagi x selesai... itu pasal badan aku... hmmm2... sihat-sihat...jangan ikut perangai aku.. tidak bagus. lagi 1 ingat ni, " allah menurunkan ujian kepada hamba yang DIA sayang".. ingat..kata-kata hikmat ni... mai sini... ceq nak habaq 1 cerita.. kejadian ni...wah..macam dasyat sangtkan... " kejadian".. benda ni terjadi masa aku kat ump.. aku baru beli anti- virus.. AVIRA.. dalam sebulan camtu gak la. tiba2 tiba lappy buat hal. aku
buat " system restore" ... tiba-tiba.. anti-virus x berfunction.. bermacam- macam langkah dah di ambil... kemudian.. rasa nak nangis.. tanpa melengahkan masa.. terus tutup lappy dan terus merayap ke katil sambil baring kelubung dalam conforter. memikirkan ape yang akan terjadi selepas ini.. habis melayng duit lagi.. huh.. selepas setengah jam kelubung.. bangun balik.. bukak on lappy, huh... alhmdullillah... anti-virus berfunction semula... selesai masalah...








itulah dia.." mazlina".. sekarang.. aku berbangga dengan nama aku...tokoh terkenal pun ada nama sama macam aku... contohnya... dato' syarifah mazlina ...hidup pasti gembira bila x der masalah... haha..camna nak jadi engineer ni... heeee..layakkah aku...wallahualam....












sekian



............................................................

No comments:

Related Posts with Thumbnails