Wednesday, December 8, 2010

~~alahai mamak~~


semalam sepagi kami bersama... x la pagi sangat... dalam pukul 10 kan. plan asal pkul 9. minah ( anis) sorang ni mau kemas rumah lengkap. maka di tangguh la sampai pukul 10. Okey, niat suci kami sebenarnya mau breakfast bersama. maka dengan rasminya minah ( anis) & joyah (samaran aku) pergi ke restoran Jalal Yusof ataupun senang cerita mamak la.. At first terasa nak makan capati, tapikan.... haha..... hati besar ini terdetik " hitamnya tukang buat roti canai ni".. haish.. secara automatiknya terbantuk selera mau makan. dalam otak duduk pikir nak order ape(berfikir makanan yang tidak menggunakan teknik jari jemari untuk menghasilkannya). at last, order tosei (okey la, dier x der nak tebar2 tepung 2 ).



lepas sampai makanan, aku pun menyuapkan sedikit demi sedikit, malangnya tak habis.. mesti semua terkejutkan. . aku ni terkenal dengan payah nak membazir. tapi semalam memang tekak tak dapat nak terima.hahhahahahahhaa..lalu perkataan tadi telah terlepas depan minah ( anis).. " hitamnya tukang buat roti canai ni".. terus on the sport kawan aku sorang ni stop makan. alahai kesian dier. dah x lalu kawan... tak tau nak kate la... jarang aku nak ellergic dengan mamak.. aduhai la labu.. maka konklusi yang dapat dibuat dari petikan di atas, tengok dulu tukang buat roti canai, then decide lalu ke tidak nak makan...haha... untuk mengelakkan pembaziran macam aku ni haaa




sejam lebih jugak la kami lepak..sembang punya sembang.. habis sembang 2 orang, kami serang pulak bakery ( tempat lama aku kerja ).. sambung sembang lagi.... macam2 cerita di bukak.. habis check point yang 2.. kami ke pasaraya Sri Kota ( dah jadi sebahagian dari hidup)...
walaupun hanya membeli 1 barang, aku ngan anis mesti tawaf beberapa kali dalam pasaraya 2. 1 demi 1 kami belek2.... hehe...



inilah minah ( kanan) dan joyah (kiri) yang aku maksudkan.... kami memang suka meronggeng bersama.









sekian




..........................................................


No comments:

Related Posts with Thumbnails