Sunday, January 23, 2011

~~koir + teater = teater muzikal ~~


huh!! memang sangat penat hari ni, siyesly x larat. ini pun baru bangun dari ketiduran dek kerana sangat sakit satu badan.memang terasa penangannya setelah semua all out. ape yang all out? haaa... ini yang aku nak cerita. hari ni berlangsungnya pertandingan lagu puisi peringkat ipta. harapnya anda semua sudah sedia maklum, ump adalah pembuka bagi tahun 2011 di bawah kempen " apakah dosaku "... hebat bukan.




oleh yang demikian, kumpulan kebudayaan ump gandingan koir dan teater telah berganding bergabung tenaga.meh cini aku ringkaskan.. koir + teater = teater muzikal...
buat pertama kalinya, aku menjadi pelakon teater, huh.. boleh bayangkan tak aku yang jenis suka gelak dan periang ditugaskan watak menjadi seorang ibu angkat. cukup sedih, apabila kita menghayati cerita tersebut. aku sendiri mengalir air mata apabila berada di atas pentas. ditambah pula watak aku yang sedih bagai.. heee..




memandangkan kami pernah menyertai koir diraja, suara kami memang mantap. masing-masing mempunyai auranya yang tersendiri. memang meremang bulu roma mak dengar.. ulasan dari cikgu koir diraja kami memang cukup ummmm... inilah pengalaman pertama aku berada atas pentas sambil memegang watak. turun jer back stage, melompat sakan, terasa beban 100kg luruh ke bumi. klu beban lemak turun betul2 ..ramping aku ni..kan...



lepas ni, kehidupan kembali seperti biasa, 2 projek mega harus diselesaikan. memang seminggu ni aku agak sibuk dengan aktiviti sebegini. itupun telinga aku dah berasap dengar desas desus yang aku x buat kerja. heyyy hanjing... siap ko aku kerjakan. rasalah penangannya nanti... ko pilih, nak rm50 @ rm100... ko blum kenal sapa aku...







practiced kat studio...hafal diolog



gandingan mantap ahli kelas... semangat kesukuan kelas memang kuat..










>>>>>>>>>>>>>>>>>>>



sekian

3 comments:

Syazwan Nizam said...

mantapppp
bergabung...
meletops yeah!

syukri said...

alamak maz. bila ko perform ni maz? rugi la pulak x tengok.

.mazLyna. said...

kluang man: 2 la ko... x allert ngn aktvti ump ni... haish... aku siap berlakon lagi tau... rugi ko x tgk.. haha

Related Posts with Thumbnails